fbpx

מלגזה חשמלית HC עם מצבר ליתיום: הכירו את הכוכבת של המחסנים

מלגזה חשמלית ליתיום למחסן

הפופולריות הרבה של מלגזות חשמליות בתעשיות בישראל, מאפשרת ליהנות כיום ממבחר רחב של מלגזות חשמליות להן מצברי ליתיום, כשאלו עדיין שומרות על כושר הרמה של 1.5 ועד 10 טון.

אחת מהסדרות הבולטות כיום בתעשייה הישראלית הן המלגזות החשמליות מסדרת HC עם מצבר ליתיום של חברת Hangcha. ביקור באתר של החברה בעברית מאפשר לקניינים תעשייתיים בישראל ליהנות ממבחר מלגזות חשמליות, שבהחלט מצדיקות עצמן ככוכבות של המחסנים.  

אלו מצברי ליתיום פותחו במלגזות החשמליות של Hangcha?

טכנולוגיית מצברי הליתיום יון, המוכרת כ-Lithium Iron Phosphate, פותחה על ידי Hangcha יחד עם חברת CATL, כששתי החברות הקימו מיזם משותף בשם Hangzhou Pengcheng New Energy Technology Co, Ltd. אותו מיזם הוקם על מנת לקדם יישומים שונים של ציוד למלגזות ובתוכם אותם מצברי הליתיום יון.

מצברי הליתיום-יון של Hangcha מאובזרים בתאי סוללה חדשניים שיוצרו תחת סטנדרטים גבוהים בקמפוס התעשייתי הראשי של Hangcha. אותן סוללות תוכננו לשימוש בליתיום ברזל פוספט (LiFePO4), כששימוש זה הוכיח עצמו כבטוח וחסכוני בכל הנוגע לתפעול של טכנולוגיית ליתיום-יון.

השימוש בליתיום ברזל פוספט (LiFePO4) יוצר מצברים להם כימיה יציבה שאינה מגיבה למתרחש בסביבה החיצונית, גם במקרים ובהם מעטפת הסוללה מנוקבת. מדובר בפרט חשוב והכרחי המבטיח שמירה על שלומם של המפעילים והעובדים של המלגזות עצמן.

לאורך ייצור ופיתוח של מצברי ליתיום-יון, מבצעים באותו מיזם משותף לא פחות מ-250 בדיקות שונות על אותן סוללות וזאת בכדי לוודא את בטיחותן ואמינותן בעת שילובן במלגזות החשמליות השונות של Hangcha.

טכנולוגיית סינכרונית של מגנט קבוע

במלגזות חשמליות ניתן ליהנות ממצברי ליתיום שפותחו על ידי Hangcha על בסיס מספר יתרונות ייחודים וביניהם אף שימוש ייחודי בטכנולוגיית סינכרונית של מגנט קבוע (Permanent Magnet Synchronous Motor) – טכנולוגיה המותאמת לכלים חשמליים בהם מנוע לו רוטורים מגנטים קבועים וסטטורים מפותלים  (תפקיד הסטטורים לאפשר שליטה על מהירויות ומומנט).

צפיפות אנרגיה כפולה

יתרון נוסף ובולט של מצברי הליתיום-יון הוא צפיפות אנרגיה כפולה, בהשוואה למצברי עופרת באותו הגודל. אותה צפיפות אנרגיה כפולה במצברי ליתיום-יון מאפשרת ליהנות מאספקת מתח יציבה לאורך כל פריקת האנרגיה של המצבר, מה שמבטיח זמני עבודה ארוכים עם המלגזות החשמליות.

זמן טעינה

במלגזות החשמליות של Hangcha, המאובזרות במצברי הליתיום-יון, משך הטעינה המלא אורך כשעתיים בלבד וזאת בהשוואה לטעינה מלאה של מצבר עופרת שאורכת בין 8 ל-10 שעות, זאת לאחר שאפשרנו לה להתקרר 8 עד 10 שעות נוספות.

משך הטעינה המצומצם מאפשר לתעשיות רבות לבצע משימות לאורך יממה שלמה, זאת מבלי הצורך להתאים את סבבי המשמרות למגבלות הטעינה של המצברים. בתעשיות בהן העבודה על המלגזות אכן אינטנסיבית, ניתן ליצור לו"ז טעינות מדורג בין המלגזות החשמליות, המבטיח כי בכל רגע נתון ישנן מספר מלגזות שנמצאות תחת עבודה.

גרף השוואתי בין משך זמן הטעינה הנדרש לטעינה מלאה של סוללת ליתיום לעומת סוללת עופרת חומצה | מקור: hcforkliftamerica.com.

 

תחזוקת המצברים

גם בהשוואת מצבר ליתיום-יון למצבר עופרת, ניתן למצוא את היתרון היחסי שיש למצבר הליתיום-יון. ניתן כדוגמה, להצביע על תחזוקה הכרחית של מצבר עופרת הכוללת "השקיית" המצבר במים המיועדים לשימוש במצברים אלו ובבדיקות של רמת החומצה במצבר. בדיקות ותחזוקה שלא מתבצעות, בעצם, במצברי ליתיום-יון.

מערכת ניהול סוללות

מאפיין נוסף של סוללות הליתיום-יון של Hangcha היא העובדה כי ערכות אלו מצוידות במערכת ניהול סוללות. מערכת שנועדה לנטר בכל רגע נתון את תאי הליתיום-יון, זאת לצד ניטור של רכיבים נוספים.

מערכת ניהול הסוללות הייחודית של Hangcha מאפשרת, בעצם, ליהנות ממערכת המאפשרת הגנה מפני מקרים של טעינה או פריקת יתר של הסוללה, בזיהוי תקלות בשלב מוקדם, בהערכת תקינות הסוללה, בזיהוי המתח החשמלי של הסוללה ועד האפשרות לקבל מידע אודות צריכת החשמל ועלותה הכספית.

דילוג לתוכן