fbpx

מהי מלגזת היגש ולמה היא משמשת?

מהי מלגזת היגש

מלגזת היגש הינה סוג ייחודי של מלגזה חשמלית הנמכרת כדגם מוביל של חברת האנגצ'ה. המלגזה מיועדת בעיקר לעבודה במחסנים ובמרכזי הפצה ומאופיינת במנגנון "היגש" המאפשר למצע (mast) לנוע קדימה ואחורה על גבי שלדת המלגזה.

למלגזות ההיגש של האנגצ'ה יתרון מובהק בגודלן הקומפקטי ובכושר התמרון שלהן במעברים צרים, תוך יכולת הרמה לגבהים משמעותיים של עד 13 מטרים. יכולת זו הופכת אותן לכלי מועדף לאחסון ולשליפה יעילים של סחורות במדפים גבוהים ובצפיפות גבוהה.

מה ההבדל בין מלגזת היגש למלגזה רגילה?

ההבחנה המרכזית בין מלגזת היגש למלגזה רגילה מתבטאת בכך שמלגזת היגש היא כלי גמיש ו"אקרובטי" יותר, המיועד לעבודה בגבהים של עד 13 מטרים ובמעברים צרים. לעומת זאת, מלגזה רגילה נחשבת לחזקה ועמידה יותר, ומתאימה להעברה ולעבודה עם משקלים כבדים ובשטחים פתוחים מאתגרים.

הבדל חזותי משמעותי בין המלגזות ניתן לראות במבנה שלהן ובמנגנון ההרמה. במלגזת ההיגש ניתן להבחין בזרועות הרמה, המוכרות כזרועות "ריץ", הנשלפות קדימה באמצעות מנגנון פנטוגרף (מנגנון המורכב לרוב מארבעה מוטות המחוברים בצירים המאפשרים ביצוע תנועות קבועות ומדויקות) או מנגנון "מספריים" (מנגנון בעל שתי זרועות המאפשר תנועה השומרת על יציבות ובטיחות).

מדובר בשני מנגנונים המאפשרים למלגזת ההיגש להגיע למטענים והציוד מבלי להזיז את המלגזה עצמה לעבר המדפים. מנגד, במלגזות רגילות הזרועות קבועות בחזית הכלי, מה שמצריך גישה ישירה אל המטען והציוד ודורש מהמפעיל לנוע קרוב מאוד למדף.

הבדל נוסף בין השתיים נוגע ליציבותן וכושר הנשיאה שלהן, כאשר למלגזת היגש כושר נשיאה נמוך יותר של 2 עד 3 טונות, וזאת בשל המבנה הקל שלה. מנגד, המלגזות הרגילות מצטיינות ביכולת נשיאה של עד 10 טונות ואף יותר מכך, בהתאם לדגמים השונים

באילו מקומות משתמשים בה?

בראש ובראשונה, מלגזות היגש מתאימות למחסנים וחללי אחסון בהם מדפים בנויים לגובה. מדובר על חללים שבהם מרחב האחסון והעבודה מוגבל, ולכן מתבצע אחסון אנכי צפוף.

התאמת מלגזת ההיגש למרחבים אלו תוביל לכך שנראה את המלגזה, לא פעם, במחסנים אוטומטיים. מדובר על מחסנים המנוהלים באמצעות מערכות אוטומציה המאפשרות ייעול תהליכי העבודה, כשאלו כוללים איתור מהיר של פריטים, ניהול וקטלוג יעיל של הפריטים ואף בליקוט ושינוע חלקי שלהם.

סוג נוסף של מחסנים בהם נראה שימוש במלגזת היגש הם מכסני "רכס" גבוהים, המוכרים בעגה המקצועית כ .High-Bay Warehouses-מדובר על מחסנים עם מדפים בגובה מינימלי של 12 מטרים, כשישנם אף מחסנים המגיעים לגובה מרבי של עד 50 מטרים)לרוב מדובר בHigh-Bay Warehouses-  בהם תהליכי שינוע אוטומטיים מתבצעים מגבהים אלו).

חללי ה-High-Bay Warehouses מיועדים להיות מחסנים בהם יש רצון לנצל באופן מרבי את החלל הקיים לאחסון של כמה שיותר מוצרים, מה שלא רק מתאפיין באותם מדפים גבוהים אלא גם במעברים צרים המצריכים אך ורק שימוש במלגזות היגש קומפקטיות וגמישות להן סיבוב רדיוס מינימלי.

האם היא מתאימה גם לעבודה חיצונית?

רבים בתעשייה בישראל שואלים את השאלה הזו. חשוב לציין כי רוב מלגזות ההיגש תוכננו לעבודה בחללים פנימיים צרים וצפופים עם מדפים גבוהים. עם זאת, ישנם מרחבי עבודה חיצוניים שבהם ניתן להשתמש ביעילות באותן מלגזות.

במקרים שבהם משטחי העבודה החיצוניים הם משטחים סלולים בבטון או אספלט ישרים, ללא מכשולים ובורות, ולא כאלה עם שיפועים העלולים לפגוע ביציבות המלגזה, ניתן לשלב את מלגזת ההיגש בצורה בטוחה ויעילה.

בנוסף לאותם משטחים, יש לקחת בחשבון את מזג האוויר. במשטחים ישרים, המקורים למחצה המגנים מפני גשמים ורוחות, ניתן להשתמש במלגזות היגש בצורה יעילה ובטוחה. מנגד, מומחים ממליצים להימנע מעבודה עם מלגזות היגש בתנאי קור קיצוניים, שכן תנאים אלו עלולים לפגוע במערכות החשמליות של הכלי ולהוביל להחלקה על משטחים עם קרח או שלג.

לא פעם, כדי שנוכל לעבוד עם מלגזות היגש בחוץ לאורך שעות רבות, מומלץ לשדרג את הגלגלים של הכלי לגלגלים עמידים יותר בפני שחיקה. אנו בהאנגצ'ה יודעים להמליץ לחלק מלקוחותינו הישראלים על שדרוג הגלגלים למלגזות היגש המיועדות לעבודה בחוץ, ויש לנו גם ידע וניסיון בשדרוג הגלגלים והצמיגים לכלי צמ"ה אחרים.

שדרוג נוסף שעליו נמליץ במלגזות היגש המיועדות גם לעבודה בחוץ הוא הוספת חלקים המגנים מפני לחות ואבק. מדובר בחלקים חיוניים לכלי עם מספר רחב של מערכות אלקטרוניות, שיתקשו לפעול לאורך זמן בחשיפה גבוהה ללחות ואבק.

דילוג לתוכן