מלגזות היגש בעלות מנוע חשמלי וסוללת ליתיום – מדוע הן נחשבות לעדיפות?

מלגזות היגש עם מנוע חשמלי וסוללת ליתיום מייצגות התקדמות משמעותית בתחום טיפול בחומרים, תוך מתן עדיפות ליעילות, קיימות ואפקטיביות תפעולית.
כפי שלמדנו בכתבות קודמות, מלגזות היגש עם מנוע חשמלי וסוללת ליתיום נועדו לנווט במעברים צרים ולטפל במוצרים וסחורות בגבהים שונים בתוך מחסנים מודרניים. תכונות אלו הופכות את המלגזות הללו לחיוניות ומאפשרות ניצול מרבי של החלל בסביבות עבודה שונות. המעבר מסוללות עופרת מסורתיות לטכנולוגיית ליתיום-יון מדגיש עוד יותר את המעבר לפתרונות ירוקים ואמינים יותר, כחלק ממעבר רחב יותר לכלים חשמליים.
עלויות נמוכות יותר וטכנולוגיה מוכחת
החיסכון בעלויות התפעוליות שלמהווה נדבך משמעותי. לא רק שהחשמל, לרוב, זול יותר מדיזל ודלקים אחרים, אלא שלמלגזות היגש חשמליות ישנן עלויות תחזוקה נמוכות יותר, זאת בשל מספר קטן יותר של חלקים נעים ופחות בלאי בהשוואה לחלופות המונעות בדלק.
יש לציין כי סוללות הליתיום-יון המודרניות מהוות חלק משמעותי בכלים כמעט שאינם דורשים תחזוקה, כשמנגד אותן סוללות מאפשרות תוחלת חיים ארוכה יותר, מה שתורם גם להורדת עלויות מחזור החיים הכולל של אותם כלים.
הטכנולוגיה המוכחת של מלגזות ההיגש מתבטאת, בין היתר, גם ביכולת לעבוד עם כלים אלו בחללים מאתגרים, כשטכנולוגיית סוללת הליתיום-יון פועלת בטווח רחב של טמפרטורות קצה.
סוללות הליתיום-יון, בהשוואה לסוללות אחרות בשוק המלגזות, מאפשרות עבודה יעילה בטווח רחב של מעלות, כשאלו נעות מקור של 35- מעלות צלזיוס ועד עבודה בתנאי חום של 35 מעלות צלזיוס.
טכנולוגיה מותאמת נוספת של אותן מלגזות היגש חשמליות כוללת ממערכות לפתרונות מותאמים אישית, כשאלו כוללים ניהול של צריכת החשמל. אחת התוכניות המוכרות כיום בשוק היא תוכנית ה- FleetPOWERהמאפשרת לתעשיות לשתף פעולה עם יועצים ומומחים כדי לשפר ולייעל את צי מלגזות ההיגש שלהם יחד עם כלי צמ"ה אחרים.
טעינה מהירה יותר ותחזוקה מופחתת
סוללת הליתיום-יון נחשבת כיום לסוללה עם זמני טעינה מהירים, המספקים תפוקת כוח עקבית לאורך שעות רבות עד לפריקה מלאה שלה. זמני טעינה קצרים אלו מבטיחים שכל מלגזות ההיגש יוכלו לפעול במשך שעות רבות ובכך לתרום לפרודוקטיביות גבוהה של התעשיות בהן הן פועלות.
עבור מנהלי עבודה בתעשיות, האפשרות ליהנות מטעינה מהירה של הסוללות מאפשרת לצמצם למינימום את השבתת המלגזות, במיוחד אם מדובר בתעשיות בהן העבודה מתבצעת לאורך כל שעות היממה.
תחזוקת סוללות הליתיום-יון נחשבת לקלה ומופחתת באופן משמעותי בהשוואה לסוללות עופרת. הן מצוידות בתאים אטומים שאין צורך לשטוף, לנקות ולמלא במים מזוקקים.
חלק מהיכולת ליהנות מתחזוקה מופחתת של סוללות הליתיום-יון מתאפשרת באמצעות מערכת ניהול הסוללות שבה משתמשת גם חברת .Hangcha מערכת זו נועדה לנטר ללא הרף את תאי הליתיום-יון ורכיבים חיוניים אחרים, היא מאפשרת הגנה מפני טעינה ופריקת יתר, ניטור תקלות, הערכות הנוגעות לתקינות הסוללה, זיהוי זרם או מתח של הסוללה ותכנות למעקב אודות עלות נמוכה בצריכת החשמל.
כלל תכונות אלו הופכות את ערכות סוללות הליתיום-יון, המצויות כאמור במלגזות ,Hangcha למאפיין מרכזי בכל הנוגע לתחזוקה מופחתת של מלגזות היגש.
כמה זמן לוקח לטעון מלגזת היגש וכמה זמן היא פועלת בין טעינות?
למלגזות ההיגש של קבוצת Hangcha המצוידות בסוללות ליתיום-יון, לוקח שעתיים בלבד להיטען במלואן, זאת בהשוואה לטעינה של סוללת עופרת שנמשכת 8-10 שעות, מה שמוביל לחיסכון משמעותי של שש שעות טעינה.
בין כל טעינה, ניתן ליהנות ברוב המקרים משמונה שעות של עבודה רצופה על גבי מלגזת ההיגש. לאחר השימוש בסוללה, בעבודה של שמונה שעות, אין צורך בצינון שלה והיא מוכנה לסבב טעינה נוסף.
כלל האצבע לגבי סוללת הליתיום-יון הוא להטעין אותה לאחר משמרת של שמונה שעות או כאשר רמת הטעינה שלה מעל 70%. טעינת הסוללה בתדירות גבוהה מדי, כאשר היא מעל 70% פריקה, עלולה לקצר את חייה ולדרוש רכישה של סוללות חדשות בהקדם.
מחזור החיים של סוללות הליתיום-יון יכול להגיע ללא פחות מ-3,000 מחזורי טעינה. מדובר בכמות מחזורי טעינה המבטיחה לתעשיות שימוש באותן סוללות לאורך מספר רב של שנים, זאת, כמובן, בתנאי שתחזוקת הסוללות נעשתה בהתאם לדרישות היצרן לאורך אותן שנים.